حمله راکتی گردان‌های قسام به مجموعه نظامی صهیونیستی بایدن: فکر می‌کنم نتانیاهو به حرفم گوش می‌کند علی باقری در نشست وزیران خارجه بریکس در روسیه شرکت خواهد کرد مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی: هیچ معامله تبادل اسیران با حماس وجود نخواهد داشت آیت‌الله علم‌الهدی: رهبر عظیم و عزیز ایران، میراث‌دار صدیق خمینی کبیر است مخبر با خانواده کادر پروازی شهدای خدمت دیدار کرد پاکستان: نشست تهران برای کمک به ثبات و امنیت افغانستان حائز اهمیت است هنیه: هر پیشنهاد توافقی را مثبت و جدی بررسی می‌کنیم رئیس اقلیم کردستان عراق با هیئت ایرانی دیدار کرد اتهام‌زنی تروئیکای اروپا به ایران در نامه‌ای به شورای امنیت احتمال انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی قوت گرفت وقوع حادثه دریایی جدید در غرب یمن (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) جهاد اسلامی فلسطین: توقف بی‌بازگشت جنگ شرط آتش‌بس است اختصاص ۳۲ هزار ظرفیت استخدامی به فرزندان شهدا و جانبازان در دولت سیزدهم صداوسیما ضوابط تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری را اعلام کرد دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور با استاندار خراسان رضوی مقاومت اسلامی عراق از عملیات مشترک با یمن خبر داد اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات ریاست جمهوری رسانه ملی پیش‌نویس اصلاح‌شده قطعنامه درباره آتش‌بس غزه در شورای امنیت استاندار خراسان رضوی: همه فرمانداران برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمادگی کامل دارند
سرخط خبرها

مردم انگلیس خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از لندن

  • کد خبر: ۲۰۰۳۷۸
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
مردم انگلیس خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از لندن
افزون بر ۲۲ هزار نفر از حامیان فلسطین در انگلیس طوماری را امضاء کرده‌اند که در آن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، در این طومار که در تارنمای «چینج» بارگزاری شده، آمده است: ما عمیقاً نگران افراطی شدن جامعه بریتانیا به دلیل حضور و نفوذ سفیر اسرائیل هستیم. این که یک سفیر به طور بالقوه باعث ایجاد تفرقه و افراط گرایی در جامعه می‌شود، نگران کننده است.

امضاء کنندگان این طومار سفیر رژیم صهیونیستی را منبع اختلاف در جامعه انگلیس خوانده و به دولت لندن توصیه کرده‌اند که جایگاه او را دوباره ارزیابی کند. این طومار تا زمان انتشار این خبر ۲۲ هزار و ۱۱۰ امضاء جمع کرده‌ و شمار آن به سرعت رو به افزایش است. بر اساس آمارها فقط در شبانه روز گذشته افزون بر ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر طومار یادشده را امضاء کرده‌اند.

این درحالیست که «زیپی هوتولی» سفیر رژیم صهیونیستی ۲ روز پیش در اظهاراتی جنجالی و برخلاف موضع کشورهای غربی ادعا کرد که راه‌حل موسوم به «دو دولتی» مُرده و باید توافقات جدیدی درباره آینده فلسطین و (رژیم) اسرائیل صورت گیرد.

وی در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای، مدعی شد: «به نظرم زمان آن رسیده است که جهان متوجه شود نظریه اسلو در هفتم اکتبر شکست خورد و توافقات جدیدی باید صورت گیرد.»

مقام‌های انگلیس اظهارات وی را رد و تاکید کرده‌اند که موضع دولت این کشور تحقق راه‌حل ۲ دولتی است. ریشی سوناک روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که با سخنان سفیر رژیم صهیونیستی موافق نیست و «موضع دیرینه ما این است که راه حل دو دولتی نتیجه درستی است.»

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس هم اظهارات هوتولی را «نا امید کننده» خواند اما ادعا کرد که نباید به مصاحبه او وزن زیادی داده شود. وی مدعی شد: باید رو به جلو حرکت و راه‌حل دو دولتی را محقق کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس ادعا کرد: من به اسرائیل به عنوان وطن یهودیان اعتقاد دارم، در عین حال به‌نظرم امنیت بلندمدت اسرائیل مستلزم وجود یک کشور مستقل برای مردم فلسطین است.

این درحالیست که سفیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه دو روز پیش خود به صراحت اعلام کرد که تل‌آویو به تشکیل کشور مستقل فلسطین اعتقادی ندارد.

هنگامی که مجری پرسید «پس صلح چگونه برقرار خواهد شد؟» وی ادعا کرد: «اسرائیل درک کرده و جهان هم باید آگاه باشد، دلیل شکست توافق اسلو این است که فلسطینی‌ها هرگز نمی‌خواستند که یک کشور مستقل در کنار اسرائیل داشته باشند. آن‌ها می‌خواهند که از رود (اردن) تا دریا (مدیترانه) یک کشور مستقل داشته باشند.»

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->